Veelgestelde vragen over Oticon RemoteCare

Klik hier als u meer wilt weten over de compatibiliteit van uw Oticon hoortoestellen met uw smartphone, Oticon apps of connectiviteitsproducten

Technische problemen en probleemoplossing

Voor technische vragen of het oplossen van problemen verwijzen wij u naar de onderdelen Veelgestelde vragen en Problemen oplossen in de gebruiksaanwijzing van de app*.

*U kunt de gebruiksaanwijzing ook vinden in de app zelf. Tik in het scherm Welkom bij Oticon RemoteCare op Ondersteuning en Privacy en tik vervolgens op Gebruiksaanwijzing om de gebruiksaanwijzing te openen.

Algemene informatie

Ja, Oticon RemoteCare is beschikbaar voor zowel Apple- als Android-apparaten.

Oticon RemoteCare kan worden gedownload in de Apple App Store® of Google Play Store. Installeer de app simpelweg op uw smartphone zoals u dat zou doen met andere apps.

Ja, Oticon RemoteCare is volledig gratis te downloaden en te gebruiken.

Ja, u moet een Oticon account aanmaken om de app te kunnen gebruiken. Bekijk de gebruiksaanwijzing van de app om te zien hoe dat moet.

Oticon verwerkt alle persoonsgegevens in overeenstemming met de lokale regelgeving. Raadpleeg onze Oticon RemoteCare-privacyverklaring voor meer informatie.


Koppelen

Alle benodigde informatie over het koppelen van uw hoortoestellen met uw Apple- of Android-apparaat vindt u hier.

Ja, het is mogelijk om uw hoortoestellen met verschillende apparaten tegelijk te koppelen. We raden u echter aan uw hoortoestellen met slechts één apparaat tegelijk te koppelen. Dit zorgt ervoor dat het apparaat dat u op dat moment gebruikt, het apparaat is dat de volledige controle heeft.


Functies

 

Oticon RemoteCare biedt u de mogelijkheid om vanuit het comfort van uw eigen woning contact op te nemen met uw hoorzorgprofessional. Tijdens deze online afspraken kunt u advies vragen en uw hoortoestellen in real-time laten bijstellen door uw hoorzorgprofessional.

Online afspraken op afstand met uw hoorzorgprofessional heeft veel potentiële voordelen:

  • U kunt tijd en geld besparen doordat u niet naar de winkel hoeft te reizen
  • U kunt vervolgafspraken krijgen, ook op tijdstippen waarop het voor u niet mogelijk is om fysiek naar de winkel te komen
  • U kunt uw hoortoestellen laten aanpassen in de omgeving van uw voorkeur, of dat nu thuis, op uw werkplek of op een andere locatie is. Dat betekent dat de instellingen kunnen worden afgesteld voor in een specifieke geluidsomgeving.

Niet alle hoortoestelinstellingen kunnen op afstand worden aangepast met Oticon RemoteCare. In bepaalde gevallen is het nodig uw hoorzorgprofessional fysiek te bezoeken. Raadpleeg uw hoorzorgprofessional voor meer informatie.

Audio en video kunnen worden uitgeschakeld in de app – u kunt dus zelf bepalen of u tijdens de afspraak video, audio of alleen de chat wilt gebruiken. Wij raden echter aan om zowel de audio- als de videofunctie in te schakelen om ten volle te profiteren van de ervaring.