Ondersteuning met Oticon
RemoteCare App

Met Oticon RemoteCare App kunt u een virtuele afspraak met uw hoorzorgprofessional hebben, waarbij de hoorzorgprofessional uw hoortoestellen op afstand kan bijstellen.

Op deze pagina kunt u ondersteuning krijgen bij de voorbereiding op uw afspraak, tips voor probleemoplossing bekijken en veelgestelde vragen lezen. U kunt ook de gebruiksaanwijzing downloaden: 

Gebruiksaanwijzing iPhone en iPad

Gebruiksaanwijzing Android

 

video-about-oticon-remotecare

  • Systeemvereisten

    Uw iPhone of iPad met uw hoortoestel(len) koppelen*

    De app installeren

    Een account aanmaken

    *Alleen van toepassing voor iPhone en iPad

    Lees verder

  • Checklist – Voordat u start

    Belangrijke dingen om te onthouden tijdens de afspraak

    Uw eerste afspraak starten

    Uw Android verbinden met uw hoortoestel(len) in de app**

    **Alleen van toepassing voor Android

    Lees verder

  • Probleemoplossing – Veel voorkomende problemen

    Veelgestelde vragen

    Lees verder

  • > Systeemvereisten – Wat heeft u nodig voor Oticon RemoteCare App?

    • Bekijk welke hoortoestel(len) compatibel zijn

     

    • Bekijk de systeem- en softwarevereisten voor uw iPhone, iPad of Android. Bekijk compatibele apparaten

     

    • Een stabiele internetverbinding: aanbevolen minimum snelheid 1/1 Mbit/s (check bij uw provider)

     

    • Een e-mailaccount

     

    • Toegang tot het downloaden van apps

     

     

    Extra vereisten voor Android: 

     

    • Zorg dat Google Chrome is ingeschakeld

     

    • Zorg dat de energiebesparingsstand is uitgeschakeld

  • > Koppelen van uw iPhone of iPad met uw hoortoestel(len)

    Als uw iPhone of iPad nog niet gekoppeld is met uw hoortoestel(len), volg deze 5 stappen:

     

    1: Ga op uw iPhone of iPad naar Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid > en ga onder het kopje Horen naar MFi-hoortoestellen

     

    2: Zorg ervoor dat Bluetooth® is ingeschakeld (uw iPhone of iPad zoekt nu naar hoortoestellen).

     

    3: Open en sluit de batterijlade van het hoortoestel/de hoortoestellen zodat uw iPhone of iPad deze kan herkennen.

     

    4: Selecteer uw hoortoestel(len) zodra deze beschikbaar wordt/worden.

     

     

    b2c-app-screen-pairing-your-iphone-step-4

     

    5: Bevestig het verzoek tot Bluetooth-koppeling door op ‘Koppelen’ te drukken. Indien van toepassing doet u dit voor zowel L als R.

     

    b2c-app-screen-pairing-your-iphone-step-5-confirm

     

  • > Oticon RemoteCare App voor iPhone of iPad installeren

    1: Ga naar de App Store en zoek naar Oticon RemoteCare.

     

    2: Tik op DOWNLOAD bij Oticon RemoteCare App.

     

    b2c-app-screens-download-app

     

    3: Installeer de app.

     

    4: Open de app.

  • > Oticon RemoteCare App voor Android installeren

    1: Open de Google Play Store en zoek naar Oticon RemoteCare.

     

     2: Tik op ‘Installeren’ bij Oticon RemoteCare App.

     

     

    remotecare_install-app-01_oti-topbar_android

    3: Volg de instructies op het scherm om de app te installeren.

     

    4: Open de app.

  • > Een account aanmaken op iPhone of iPad

    Uw hoorzorgprofessional heeft u misschien geholpen bij het aanmaken van een account. Als u echter nog een account moet aanmaken, volg dan deze 13 stappen:

     

    1: Open de app.

     

     2: Sta toegang tot de camera en microfoon op uw iPhone of iPad toe.

     

    b2c-app-screen-allow-camera 

     

    3: Selecteer ‘ACCOUNT AANMAKEN'.

     

    4: Voer uw e-mailadres in en klik op ‘DOORGAAN’.

     

    b2c-app-screen-create-account

     

    5: Ga naar de inbox van uw e-mail.

     

    b2c-app-screen-verify-email

     

    6. Open de e-mail van Oticon in uw e-mail inbox. Klik op: ‘Uw account voltooien’.

     

    b2c-app-screen-email

     

    7. Wachtwoord aanmaken.

    Maak een wachtwoord aan volgens de door de app gevraagde criteria. U gebruikt het wachtwoord wanneer u verbindt met RemoteCare afspraken.

     

    8. Bevestig uw wachtwoord door het nogmaals in het tweede veld in te voeren.

     

    9. Maak een ‘Displaynaam’ aan.

     

    10. Klik op ‘AANMAKEN’.

     

    11. Keer terug naar Oticon RemoteCare App.

     

    12. Indien van toepassing, klik op OK.

     

    13. Klik op ‘Aanmelden’.


     

  • > Een Android account aanmaken

    Uw hoorzorgprofessional heeft u misschien geholpen bij het aanmaken van een account. Als u echter nog een account moet aanmaken, volg dan deze 13 stappen:

     

    1: Open de app.

     

     2: Sta toegang tot lokaliseren, de camera en microfoon op uw Android toe.

     

    remotecare_allow-remotecare_oti-topbar_android 

     

    3: Selecteer ‘ACCOUNT AANMAKEN'.

     

    remotecare_welcome-to-remotecare_oti-topbar_android

     

    4: Voer uw e-mailadres in en klik op ‘DOORGAAN’.

     

    remotecare_create-account_oti-topbar_android

     

    5: Ga naar de inbox van uw e-mail.

     

    remotecare_verify-email-adress_oti-topbar_android

     

    6. Open de e-mail van Oticon in uw e-mail inbox. Klik op: ‘Uw account voltooien’.

     

    remotecare_welcome-to-oticon-remotecare_oti-topbar_android

     

    7. Wachtwoord aanmaken

    Maak een wachtwoord aan volgens de door de app gevraagde criteria. U gebruikt het wachtwoord wanneer u verbindt met Oticon RemoteCare afspraken.

     

    8. Bevestig uw wachtwoord door het nogmaals in het tweede veld in te voeren.

     

    9. Maak een ‘Displaynaam’ aan.

     

    10. Klik op ‘AANMAKEN’.

     

    11. Keer terug naar Oticon RemoteCare App.

     

    12. Indien van toepassing, klik op OK.

     

    13. Klik op ‘Aanmelden’.


     

  • > Checklist – Voordat u start

    U moet het volgende doen:

     

    • Steek de stekker van uw iPhone of iPad oplader in het stopcontact of zorg ervoor dat uw iPhone of iPad volledig is opgeladen.

     

    • Controleer of Bluetooth is ingeschakeld.

     

    • Controleer of het batterijniveau van uw hoortoestel(len) vol is.

    Plaats nieuwe batterijen.

    Als u oplaadbare hoortoestellen gebruikt, zorg dan dat ze volledig zijn opgeladen. Houd uw oplader in de buurt.

    Opmerking: Uw hoortoestel(len) moet(en) nieuwe batterijen hebben of volledig zijn opgeladen om de mogelijke fijnafstelling geheel te kunnen uitvoeren.

     

    • Controleer of het hoortoestel/de hoortoestellen (indien van toepassing, zowel L als R) is/zijn gekoppeld met iPhone of iPad (na het opnieuw starten van het hoortoestel/de hoortoestellen is koppelen/verbinden de volgende 3 minuten ingeschakeld)

     

    • Zorg voor een stabiele internetverbinding (aanbevolen minimum snelheid 1/1 Mbit/s).

     

     

    Extra vereisten voor Android:

     

    • Controleer of u toestemming voor lokaliseren heeft gegeven, omdat het hoortoestel/de hoortoestellen anders niet zichtbaar zal/zullen zijn

  • > Belangrijke dingen om te onthouden tijdens de afspraak

    Vermijd tijdens de sessie het volgende:


    • Uw hoortoestel(len) meer dan 5 meter bij uw iPhone, iPad of Android vandaan houden

     

    • Uw hoortoestel(len) uitschakelen (de batterijlade openen)

     

    • Bluetooth® op uw iPhone, iPad of Android uitschakelen

     

    • De vliegtuigmodus op uw iPhone, iPad, Android of hoortoestel(len) inschakelen (lang drukken)

     

    • Uw iPhone, iPad of Android uitschakelen

     

    • Schakelen tussen Wi-Fi en uw mobiele data

     

    • Oticon RemoteCare App beëindigen of overschakelen naar een andere app

     

    • De energiebesparingsstand inschakelen

  • > Uw eerste afspraak op iPhone of iPad starten

    Voor de beste prestatie, start uw iPhone of iPad opnieuw voorafgaand aan uw afspraak. Volg vervolgens deze 8 stappen:

     


    1: Open de RemoteCare App op uw iPhone of iPad en volg de instructies in de app.

     

    2: Als de app u vraagt uw hoortoestellen met uw iPhone of iPad te koppelen, volg dan de instructies in de app.

     

    3: Meld u aan bij uw afspraak met uw e-mailadres en wachtwoord en klik vervolgens op ‘AANMELDEN’.

     

    4: Klik op ‘MIJN AFSPRAAK’.

     

    Gegevens en Privacy*

    Lees onze privacyverklaring. Klik op 'Akkoord' om de diensten in Oticon RemoteCare App te activeren.

    * Alleen getoond indien van toepassing

     

    b2c-app-screen-data-privacy

     

    5: Controleer uw batterijen.

    Als uw hoortoestelbatterijen niet nieuw zijn, plaats nieuwe batterijen.

    Als u oplaadbare hoortoestellen gebruikt, zorg dan dat ze volledig zijn opgeladen en houd uw oplader in de buurt.

    Opmerking: Uw hoortoestel(len) moet(en) nieuwe batterijen hebben of volledig zijn opgeladen om de mogelijke fijnafstelling geheel te kunnen uitvoeren.

     

    Ga verder door op ‘IK BEGRIJP HET’ te klikken.

     

    b2c-app-screen-check-batteries

     

    6: Wacht terwijl de app verbindt met uw hoortoestel(len).

     

    7: Klik op ‘Afspraak starten’ om de virtuele wachtkamer binnen te gaan en begin uw afspraak met de hoorzorgprofessional.

     

    b2c-app-screen-wait-for-audiologist

     

    8: Wacht tot de hoorzorgprofessional de virtuele wachtkamer binnengaat en begin met de afspraak.

     

    Als uw hoorzorgprofessional deelneemt aan de afspraak, zal hij/zij op uw scherm verschijnen. Tijdens de afspraak kunt u uw eigen camera aan- en uitzetten, uw eigen audio aan- en uitzetten en tekstberichten naar uw hoorzorgprofessional sturen.

     

    Als uw hoorzorgprofessional een externe verbinding met uw hoortoestellen tot stand brengt, gaan de grafische afbeeldingen groen branden.

     

    b2c-app-screens-connected-successfully

     

    Als uw hoorzorgprofessional nieuwe instellingen naar uw hoortoestellen uploadt, gaan de grafische afbeeldingen oranje branden.

     

    b2c-app-screen-uploading

     

    Als de nieuwe instellingen zijn opgeslagen in uw hoortoestellen, zullen de grafische afbeeldingen weer groen gaan branden.

     

    b2c-app-screens-completed

     

    Als u en uw hoorzorgprofessional overeenkomen de afspraak te beëindigen, start uw hoorzorgprofessional de hoortoestellen opnieuw door ze uit en weer aan te zetten.

     

    Uw hoorzorgprofessional beëindigt de afspraak en het bericht ‘Afspraak beëindigd’ verschijnt op het scherm. U kunt nu uw hoortoestellen gebruiken.

  • > Uw eerste afspraak op Android starten

    Voor de beste prestatie, start uw Android opnieuw voorafgaand aan uw afspraak. Volg vervolgens deze 10 stappen:

     


    1: Open de RemoteCare App op Android en volg de instructies in de app.

     

    2: Meld u aan bij uw afspraak met uw e-mailadres en wachtwoord en klik vervolgens op ‘AANMELDEN’.

     

    3: Klik op ‘MIJN AFSPRAAK’.

     

    Gegevens en Privacy*

    Lees onze privacyverklaring. Klik op 'Akkoord' om de diensten in Oticon RemoteCare App te activeren.

    * Alleen getoond indien van toepassing

     

    remotecare_data-and-privacy_oti-topbar_android

     

    4: Als de app u vraagt uw hoortoestellen met uw Android te koppelen, volg de instructies in de app.

     

    5: Controleer uw batterijen.

    Als de batterijen van uw hoortoestellen niet nieuw zijn, plaats nieuwe batterijen.

    Als u oplaadbare hoortoestellen gebruikt, zorg dan dat ze volledig zijn opgeladen en houd uw oplader in de buurt.

    Opmerking: Uw hoortoestel(len) moet(en) nieuwe batterijen hebben of volledig zijn opgeladen om de mogelijke fijnafstelling geheel te kunnen uitvoeren.

     

    Ga verder door op ‘IK BEGRIJP HET’ te klikken.

     

    remotecare_check-batteries_oti-topbar_android

     

    6: Bereid uw hoortoestel(len) voor.

     

    remotecare_preparing-hearing-aids_oti-topbar_android

     

    7: Wanneer uw hoortoestellen gedetecteerd zijn (indien van toepassing zowel L als R), klik op ‘KOPPELEN’.

     

    remotecare_available-hearing-aids_-oti-topbar_android

     

    8: Wacht terwijl de app verbindt met uw hoortoestel(len).

     

    9: Klik op ‘Afspraak starten’ om de virtuele wachtkamer binnen te gaan en begin uw afspraak met de hoorzorgprofessional.

     

    10: Wacht tot de hoorzorgprofessional de virtuele wachtkamer binnengaat en begin met de afspraak.

     

    remotecare_waiting-for-your-audiologist_oti-topbar_android

    Als uw hoorzorgprofessional deelneemt aan de afspraak, zal hij/zij op uw scherm verschijnen.

    Tijdens de afspraak kunt u uw eigen camera aan- en uitzetten, uw eigen audio aan- en uitzetten en tekstberichten naar uw hoorzorgprofessional sturen.

    Als uw hoorzorgprofessional een externe verbinding met uw hoortoestellen tot stand brengt, gaan de grafische afbeeldingen groen branden.

     

    remote_assistance_smartphone_remotecare_audiologist-user_screenshot_angj_version_android

     

    Als uw hoorzorgprofessional nieuwe instellingen naar uw hoortoestellen uploadt, gaan de grafische afbeeldingen oranje branden.

     

    remote_assistance_smartphone_remotecare_applying_settings_android

     

    Als de nieuwe instellingen zijn opgeslagen in uw hoortoestellen, zullen de grafische afbeeldingen weer groen gaan branden.

     

    remote_assistance_smartphone_remotecare_settings_saved_android

     

    Als u en uw hoorzorgprofessional overeenkomen de afspraak te beëindigen, start uw hoorzorgprofessional de hoortoestellen opnieuw door ze uit en weer aan te zetten.

     

    Uw hoorzorgprofessional beëindigt de afspraak en het bericht ‘Afspraak beëindigd’ verschijnt op het scherm. U kunt nu uw hoortoestellen gebruiken.

  • > Verbindingsproblemen

    • Volg het advies in de app

     

    • Probeer de verbinding opnieuw tot stand te brengen

     

    • Controleer uw eigen internetaansluiting

     

    • Als u de verbinding niet opnieuw tot stand kunt brengen, neem contact op met uw hoorzorgprofessional en maak een nieuwe afspraak

     

    Extra vereisten voor Android:

    • Controleer of Google Chrome is ingeschakeld op uw Android

  • > Het hoortoestel/de hoortoestellen wordt/worden niet gedetecteerd door de app

    • Controleer of Bluetooth is ingeschakeld.

     

    • Controleer of er nieuwe batterijen zijn geplaatst. Als u oplaadbare batterijen gebruikt, zorg dan dat deze volledig opgeladen zijn. Opmerking: Uw hoortoestellen moeten nieuwe of volledig opgeladen batterijen hebben om de voltooiing van de potentiële fijnafstelling te garanderen.

     

    • Controleer of het hoortoestel/de hoortoestellen (indien van toepassing, zowel L als R) is/zijn gekoppeld met iPhone, iPad of Android (na het opnieuw starten van het hoortoestel/de hoortoestellen is koppelen/verbinden de volgende 3 minuten ingeschakeld).

     

    Extra vereisten voor Android:

    • Controleer of u toestemming voor lokaliseren heeft gegeven, omdat het hoortoestel/de hoortoestellen anders niet zichtbaar zal/zullen zijn.

  • > Ik kan alleen mijzelf zien, er is geen videostream van mijn hoorzorgprofessional

    • Laat de hoorzorgprofessional weten dat u hem/haar niet kunt zien. De hoorzorgprofessional zal proberen de videoverbinding te verversen.

     

    • Wacht even, de videostream zal normaal gesproken tot stand worden gebracht.

     

    • Controleer of de energiebesparingsstand van uw iPhone, iPad of Android niet is ingeschakeld

  • > De afspraak werd opeens beëindigd zonder wederzijdse overeenstemming met de hoorzorgprofessional

    Probeer opnieuw verbinding te maken met de afspraak of bel uw hoorzorgprofessional.

  • > De hoortoestellen werken niet na een onderbroken verbinding met mijn hoorzorgprofessional tijdens een afspraak

    Open Oticon RemoteCare App opnieuw, en ga naar 'Uw hoortoestellen verbinden'. De app zal controleren of uw hoortoestellen functioneren. In sommige gevallen kan Oticon RemoteCare App overgaan in de ‘herstelmodus’ en uw hoortoestellen bijwerken met de laatste instellingen van uw hoorzorgprofessional. Volg de richtlijnen in de app.


    Als de instellingen in uw hoortoestel(len) niet hersteld kunnen worden, volg deze 4 stappen:


    1: Controleer of Bluetooth is ingeschakeld.

     

    2: Controleer of er nieuwe batterijen zijn geplaatst. Als u oplaadbare hoortoestellen gebruikt, zorg dan dat ze volledig zijn opgeladen.

     

    3: Controleer of het hoortoestel/de hoortoestellen (zowel L als R) gekoppeld zijn met de telefoon

    Uw iPhone of iPad met uw hoortoestel(len) koppelen

     

    4: Start Oticon RemoteCare App opnieuw en ga naar ‘Uw hoortoestellen verbinden’. De app zal controleren of uw hoortoestellen functioneren. In sommige gevallen kan Oticon RemoteCare App overgaan in de ‘herstelmodus’ en uw hoortoestellen bijwerken met de laatste instellingen van uw hoorzorgprofessional. Volg de richtlijnen in de app.

     

    Als de instellingen in uw hoortoestellen na de bovenstaande stappen niet hersteld kunnen worden, neem contact op met uw hoorzorgprofessional.

     

    Kon u het antwoord niet vinden?

    Ga naar veelgestelde vragen

  • > Wat als ik een telefoontje krijg tijdens mijn RemoteCare afspraak?

    We raden aan dat u alle inkomende telefoongesprekken tijdens de RemoteCare afspraak weigert.

     

  • > Wat als mijn internetverbinding plotseling stopt met werken?

    Na een korte storing (minder dan 30 sec.) maakt de app automatisch opnieuw verbinding met de afspraak.

     

    Na een langere storing (meer dan 30 sec.) dient u handmatig op “Probeer opnieuw te verbinden” in de app te drukken of de afspraak te beëindigen.

  • > Ik heb de app tijdens mijn afspraak verlaten en ben er daarna naar teruggekeerd. Heeft dit nog gevolgen?

    Terwijl uw app niet actief is, blijft de verbinding met uw hoorzorg professional toch gehandhaafd. Als u teruggaat naar de app, kunt u doorgaan met uw afspraak.

  • > Ik heb technische problemen, bijv. de videostream is instabiel

    Dit ligt waarschijnlijk aan een instabiele internetverbinding. Probeer de afspraak opnieuw te doen met een betere internetverbinding.