Inzichten

Om u en uw cliënten beter te ondersteunen tijdens hun reis naar een beter gehoor moeten we voortdurend naar consumenten luisteren om inzichten te verkrijgen over hun noden en verwachtingen.

Ken uw cliënten

De markt van de hoorzorg kan onderverdeeld worden in vier verschillende segmenten: Eerste keer, ervaren, kinderen en ernstig slechthorenden. Oticon heeft zwaar geïnvesteerd in de studie van elk segment.

De resultaten van het onderzoek naar hun fysiologische en emotionele noden zijn tweeledig: de sterkste portfolio van beschikbare instrumenten, en een suite van waardevolle hulpmiddelen om in uw praktijk te implementeren.

Oticon Insight Handboek
Het Oticon Partnerprogramma is gebaseerd op de resultaten van de grootse enquête van consumenten ooit gehouden:

Eerste Keer User Insight Handboek (pdf)

Eerste Keer User Insight Handboek (pdf)
Eerste Keer User Insight Handboek (pdf)

Inzichten van de consument

De resultaten van de grootste enquête ooit onder consumenten gehouden hebben Oticon een diepgaand begrip geleverd over de motivatie van cliënten om te leren leven met hun gehoorverlies. Meer dan 1500 mensen namen deel. De groep werd gelijk verdeeld tussen nieuwe en ervaren gebruikers.

De kennis van deze inzichten van de consument lieten ons toe om u hulpmiddelen en processen te bieden die uw cliënten beter ondersteunen tijdens hun reis naar een beter gehoor.

Meer dan door het aanbieden van de best mogelijke hooroplossing aan uw cliënten, kunnen deze inzichten u helpen in het optimaliseren van uw zaak. Wist u bijvoorbeeld dat 90% van de cliënttevredenheid te wijten is aan hun ervaringen met de gehoorspecialist? 50% bezoekt voor aankoop meer dan één kliniek, en 50% zien een gratis proefperiode als een stimulans om contact op te nemen.

Bekijk onze bevindingen van de enquête hier
  • De inzichten onthuld en uitgelegd

    Waarom mensen weinig bereid zijn gehoorspecialisten te bezoeken

  • Waarom mensen wel en niet’ kopen

  • Wat mensen verwachten wanneer ze een gehoorspecialist bezoeken

  • Welke factoren beïnvloeden aankoopbeslissingen

  • Hoeveel gehoorspecialisten worden gewoonlijk bezocht

  • Welke informatie willen mensen vóór een bezoek

De reis van de eindgebruiker

De reis van de eindgebruiker bestaat uit negen etappes die uw cliënten ervaren op weg naar een beter gehoor. De reis begint wanneer zij zich voor het eerst bewust worden van een potentieel gehoorverlies en concluderen wanneer zij ervaren gebruikers zijn geworden, open voor voortdurende upgrades.

Sommige eindgebruikers zullen deze reis sneller beëindigen dan anderen, en het is niet noodzakelijk voor alle gebruikers om door elke stap te gaan. Maar ze starten hun reis allemaal op dezelfde plaats – en bereiken hopelijk allemaal het eindpunt.

De fase van de reis van de eindgebruiker

Bewustzijn
Personen met een gehoorbeperking bereiken de fase in hun persoonlijke rijs naar een beter gehoor waar ze zich bewust worden van hun gehoorverlies en dit erkennen.

Informatie
Personen met gehoorproblemen beginnen informatie over gehoorverlies en hooroplossingen te zoeken, zoals door het bezoeken van een GP- of een ENT-dokter, door onderzoek op het internet of in hun sociale kringen waar iemand anders misschien hoortoestellen gebruikt.

Contact
Personen met gehoorproblemen bellen een gehoorspecialist om een afspraak te maken voor een hoortest.

Noden en oplossingen identificeren
Personen met gehoorproblemen ontmoeten de gehoorspecialist voor de eerste keer om hun gehoorverlies te bevestigen en hun nood tot communicatie bloot te leggen en om aanbevelingen over de keuze van de oplossing te krijgen.

Versterking
In de meeste gevallen komen personen met gehoorproblemen terug voor een tweede afspraak. Deze periode geeft de gehoorspecialist de tijd om de gekozen oplossing bij de fabrikant te bestellen en/om de persoon meer tijd te geven om erover na te denken. Tijdens deze periode moet de persoon bevestiging krijgen over de beslissing om verder te gaan in hun reis naar een beter gehoor.

Aanpassing en aankoop
Personen met gehoorproblemen komen terug voor de aanpassing en fijn regeling van het hoortoestel en om uitleg over het gebruik te krijgen. Meestal wordt er voor het hoortoestel betaald aan het einde van deze afspraak.

Adaptie
Personen met gehoorproblemen zijn nu nieuwe gebruikers van hoortoestellen. De adaptie aan en het leven met een hoortoestel is geen eenvoudig proces voor alle gebruikers van hoortoestellen en het succes hangt af van het aantal goede ervaringen tijdens deze periode

Leven met een hoortoestel
Eens de nieuwe gebruikers van hoortoestellen de periode van gewenning met positieve ervaringen afsluiten hervat het dagelijkse leven met de voordelen van gebruiker van een hoortoestel te zijn. Leven met een hoortoestel biedt zowel nieuwe mogelijkheden als nieuwe uitdagingen. Gebruikers van hoortoestellen zullen voordeel halen uit het erkennen van deze uitdagingen in hun omgevingen.

Nood voor verbetering
Op een gegeven moment zal de gebruiker van een hoortoestel een verbetering nodig hebben, ofwel van nieuwe technologieën of door het toevoegen van meer toestellen aan de huidige gehooroplossingen. De typische levensduur van een hoortoestel is ongeveer vijf jaar.

Ervaren cliënten

Wil u op de hoogte blijven over onderwerpen gerelateerd aan horen en onze producten gratis proberen. Indien een gratis testperiode of gehoortest werd aangeboden zou meer dan de helft een gehoorspecialist contacteren.

Download de bevindingen van de enquête onder ervaren gebruikers

Nieuwe gebruikers

hebben vaak moeite met het aanvaarden van hun gehoorverlies en zijn op zoek naar informatie, bevestiging en de empathie van hun gehoorspecialist. Diegenen die een aankoop deden bij hun eerste bezoek hadden een aanzienlijk betere ervaring – op elk gebied – dan diegenen die niets kochten.

Download de bevindingen van de enquête onder nieuwe gebruikers

Kinderen

zijn afhankelijk van hun hoortoestellen om het best uit hun taal, educatieve en sociale ontwikkeling te halen, elke stap van de weg, van kleine kinderen tot tieners. Voor hen gaat het niet enkel om gehoorverlies, maar ook over het overwinnen van de uitdagingen van het leven om dezelfde kansen en dromen dan hun leeftijdsgenoten te na te jagen.

Meer informatie over hoe Oticon kinderen bedient

Ernstig slechthorenden

Hebben steeds meer hulp nodig gehad dan anderen om een gesprek te volgen, zeker onder omstandigheden met veel lawaai. Voor de meesten is niet uit de boot vallen een dagelijkse uitdaging, en zelfs kleine taken kunnen grote opgaves worden.

Download de bevindingen van onze power studie
  • Audiologische doelstelling

    Ontdek de audiologische doelstelling van Oticon

  • Marketing en ondersteuning

    Ontdek onze gepersonaliseerde marketing hulpmiddelen, specifiek ontworpen om nog meer cliënten voor uw kliniek aan te trekken.

  • Productnieuws

    Blijf op de hoogte met het laatste productnieuws.

  • Word een Oticon Professional

    Wil u producten van Oticon verkopen? Neem contact op met uw lokale vertegenwoordiger van Oticon.