Veelgestelde
vragen

"If This Then That" is een dienst van een derde die automatiseert hoe uw hoortoestellen, apparaten thuis, apps en websites met elkaar werken via regels (of "recepten").

Ja. U moet een Oticon IFTTT-kanaal aanmaken om uw hoortoestellen en uw ON App te verbinden met IFTTT.

We slaan geen enkele soort persoonlijke gegevens op. De enige gegevens die worden gebruikt voor IFTTT zijn de triggers en acties die u in uw IFTTT-account kunt zien. Zie onze privacyverklaring voor meer informatie: hier

Nee. Behalve de kosten voor het gebruik van uw internetaansluiting zijn er geen andere kosten geassocieerd met het Oticon IFTTT-kanaal. Er zijn geen kosten voor het gebruik van de IFTTT-dienst.

Wij zijn van mening dat the 'Internet of Things', de integratie van producten en diensten, van grote waarde zal zijn voor veel mensen in de toekomst. Voor ons is het niet meer dan normaal om onze premium hooroplossingen aan te vullen met deze technologie zodat de gebruikers kunnen experimenteren en ons vervolgens kunnen inspireren nog betere oplossingen te maken.

Het is tamelijk eenvoudig. U logt in bij IFTTT en selecteert recept aanmaken. Voor inspiratie en gidsen kunt u terecht bij on.oticon.nl

Ja. U heeft een IFTTT-account nodig en een Oticon IFTTT-kanaal om aan de slag te gaan.

Als u de Oticon ON App heeft geïnstalleerd, selecteert u de IF-sectie en selecteert u "aan de slag". Vanaf hier volgt u de stappen voor het aanmaken van uw gebruikersaccount voor het Oticon IFTTT-kanaal.

Ja. U bepaalt wat er met uw hoortoestel gebeurt. Het is uw persoonlijke systeem met uw persoonlijke kanaal.

Niet rechtstreeks. Maar als u een recept maakt dat rechtstreeks door andere gebeurtenissen in het huis wordt beïnvloed, zoals het aanzetten van de televisie, dan zal dit uw hoortoestel bedienen.

Alle acties en triggers werken op beide platforms, behalve de actie voor het hardop lezen van tekst. Dat is voorlopig alleen nog maar beschikbaar op iOS.

Absoluut. Een van de redenen voor dit project is om onze gebruikers te betrekken bij het bepalen van de toekomst van dit soort oplossingen. U kunt ideeën posten in het forum “sectie nieuwe ideeën”

Voorlopig ondersteunen we: batterij bijna leeg, van programma verwisselen, verbinding gemaakt, verbinding verloren, volume, dempen.

Voorlopig ondersteunen we: Programma instellen, volume verhogen, volume verlagen en "tekst naar spraak afspelen" (dit laatste is alleen beschikbaar met de iOS app).

De lijst blijft groeien. Bekijk het overzicht van alle kanalen op IFTTT: hier

Niet echt in de zin van het gebruik van de Oticon Opn hoortoestellen. Maar wel in de zin van experimenteren en nieuwe, handige dingen en effectieve manieren ontdekken om uw hoortoestellen in dagelijkse situaties te gebruiken. U vindt misschien wel iets waar u profijt van heeft.

Niet lang. Als u gewend bent het internet te gebruiken neemt het niet meer dan 'n half uur in beslag om een simpel testrecept aan te maken. Bekijk deze twee eenvoudige voorbeelden: voorbeeld 1 en voorbeeld 2

Nee. De informatie die in het Oticon-kanaal wordt gebruikt is al beschikbaar in de App, dus er is geen extra energie van de hoortoestellen nodig om IFTTT te gebruiken.

Ja. IFTTT kan worden uitgezet (en weer aan) in de ON App.

Nee. Uw IFTTT-account is persoonlijk.

We kunnen niet garanderen dat het altijd werkt aangezien dit afhankelijk is van vele factoren, zoals internetaansluitingen, andere diensten enz.

Het is net zo betrouwbaar als andere internetdiensten. We bevelen IFTTT aan voor gemak en entertainmentdoeleinden.

Op het ogenblik is Oticon Opn het enige toestel op de markt dat met IFTTT gebruikt kan worden.

Ja en nee. Er is een limiet die bepaald wordt door de acties en triggers in het Oticon-kanaal. Maar tegelijkertijd kunt u een bijna onbeperkt aantal combinaties van diensten en recepten maken.

Uw hoortoestellen en uw Oticon IFTTT-kanaal zijn persoonlijk. U kunt echter een groot aantal recepten maken waar u de diensten kunt integreren en delen. We nodigen u uit dit verder te bespreken en ideeën te delen op het forum in de sectie “Ideeën en oplossingen delen”

Het systeem is net zo veilig als uw inloginformatie. Al uw gebruikersinformatie is goed beschermd en veilig. Wij kunnen geen verderstrekkende garanties verlenen dan ons Oticon-kanaal en verwijzen u graag naar IFTTT en de andere diensten die u misschien gebruikt voor meer informatie.

Dat is geen probleem. Wanneer ze gekoppeld zijn met uw telefoon zorgt de ON App ervoor dat u IFTTT kunt blijven gebruiken.

Zolang het maar Oticon Opn hoortoestellen zijn is dit geen probleem. Andere hoortoestellen zullen niet werken met IFTTT.